,

MENYUSUKAN BAYI DAN INGIN KURUS

11:10 PM


Menyusukan bayi dan ingin kurus...


Untuk mengurangkan berat badan tanpa mengurangkan penghasilan susu badan, adalah amat penting bagi ibu yang menyusukan bayinya untuk mengawalatur pemakanan. Lemak yang berlebihan dari daging dan makanan berminyak dan berlemak perlu dikurangkan dan sudah tentulah penting juga untuk bersenam. 

Supplement yg dicadangkan adalah:
1. Omega Guard:
Omega 3 adalah asid lemak yang penting (EFA), dan tidak boleh diperbuat oleh badan kita . Kebanyakan orang tak mendapat cukup omega-3, dan orang yang dalam darahnya ada mengandungi trigliserida yang tinggi perlu lebih banyak omega-3. Asid lemak Omega-3 boleh didapati dalam minyak ikan dan tumbuhan tertentu. Minyak ikan mengandungi kedua-dua DHA dan EPA, manakala walnut, flaxseed, dan minyak zaitun mengandungi ALA. ALA ni akan diuraikan kepada EPA dan DHA, jadi ia bergantung pada keupayaan enzim dalam badan untuk menukarkan ALA kepada EPA dan DHA. 

omega guard shaklee
OMEGA GUARD

EPA -  penting untuk kesihatan jantung dan sendi,
DHA - adalah penting untuk perkembangan dan fungsi otak. 

Bagi ibu yang mengandung, pengambilan omega dicadangkan di ambil pada trimester kedua kehamilan untuk membantu pembentukan dan perkembangan otak bayi dan juga dapat mengawal paras kolesterol ibu dan secara tidak langsung mengawal berat badan ibu begitu juga bagi ibu menyusukan bayinya. Apabila anak sudah melebihi umur setahun, omega guard boleh diambil oleh anak itu sendiri dengan kadar yang bersesuaian dengan umur dan berat badan anak.

Apa fungsi Omega Guard Shaklee?

Faedah & kepentingan Omega-3:
Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
Mengurangkan risiko serangan sakit jantung
Mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya
Mengurangkan risiko strok
Melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
Merendahkan tekanan darah
Mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa omega-3 menggalakkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah yang normal. Omega-3 juga menyokong otak, visi, dan fungsi sendi yang sihat

Mengapa Omega Guard Shaklee?

Omega Guard Shaklee adalah ultra-tulin , dibuat dengan begitu sempurna, penyulingan 3 peringkat secara semula jadi memberi manfaat asid lemak pada masa yang sama mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan. Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik.

1 softgel capsule Omega Guard Shaklee = 330 mg omega 3-fatty acids, 180 mg EPA dan 120 mg DHA

Kenapa boleh kurus dengan OmegaGuard??

Seperti yang saya nyatakan tadi, omega (fish oil) mengandungi Omega-3 Fatty Acid. 

Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormone yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormone yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. Semakin rendah paras leptin, semakin cepat anda akan berasa lapar.

Akan tetapi, jangan lupa ye...perlu minum air dengan kadar yang sesuai dgn berat badan anda- 

Sifirnya mudah sahaja:   25 kg berat badan = 1 liter air.

Cara minum air untuk mengelakkan anda menjadi pengunjung tandas yang sangat kerap sampai tak boleh buat kerja lain, hehe...(owhh...ramai pengguna mengadu begini ye)

- Minum air dengan sopan- minum 2, 3 teguk, dan bernafas sebanyak 3 kali inhale dan exhale dan minum air lagi dengan cara yang sama. Ini akan menggalakkan penyerapan air dan bukan air terus dihantar ke buah pinggang untuk disingkirkan kerana bahagian otak kita ada bahagian untuk kawal penyerapan air...kalau masuk banyak sekaligus...ia akan KELIRU...langsung dihantarnya - OUT YOU GO. Langsung air yang diminum perlu dikitar terus oleh Indah Water...membazir..membazir..jangan ye minum air dengan rakus...sopan2 je. :)

2. Alfalfa

Untuk buang lemak dalam badan, kita memerlukan fiber untuk mengangkut keluar lemak ini. Jika tanpa fiber, bagaimana lemak ingin dibawa keluar kan? Jadi, supplement yang selamat adalah alfalfa kerana ianya mengandungi fiber. Tambah lagi sebab ianya satu bonus berganda pada ibu kerana ianya juga boleh meningkatkan pengeluaran susu ibu. Sambil berdiet, susu pun makin bertambah, insyaAllah.

Apakah Alfalfa Complex Shaklee?

Alfalfa adalah merupakan pusat pengumpulan segala zat. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah dan mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah dan daunnya pula mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.
Alfalfa kaya dengan calcium, phosphorus, magnesium dan iron.

3. Lecithin

LECITHIN
Lecithin adalah gabungan kolina, inositol dan asid lemak penting yg lain.
FAEDAH LECITHIN
-       Membersihkan saluran darah
-       Sebagai pengemulsi lemak dalam salue darah semula jadi.
-       Mengawal penggumpalan platlet darah.
-       Menggalakkan metabolisma lemak.
-       Mencairkan lemak – turunkan paras kolesterol.
-       Mengelakkan nyanyuk.
-       Mencergas dan mencerdaskan otak.
-       Menggalakkan penyerapan vitamin ADEK.
-       Mengawal kehilangan air oleh kulit.
-       Menjaga kesihatan membran sel.
-       Menjaga kesihatan saraf.
-       Penting dalam penghasilan hormon.

Sumber makanan yang tinggi lecithin:

- Soya
- Telur

Lecithin Shaklee dibuat dari soya.

SIAPA YANG BOLEH MENGAMBIL LECITHIN?
-           Mereka yang nak kurus termasuk ibu menyusu.
-           Pesakit diabetes dan buah pinggang.
-           Penderita stroke

kredit :epalsihatsemulajadi.com

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts