, , ,

Petua Hilangkan Bengkak Gusi. Yang Mana Satu Paling Berkesan

9:30 PM

Assalamualaikum

Apa khabar anda semua? Seminggu dua ni ramai pulak saya dengar orang terkena bengkak gusi. Kali pertama terlihat di Group Komuniti " Ipoh-ipoh aje" ada yang bertanyakan tentang petua bengkak gusi.

Sehinggah pada hari Sabtu giliran saya pulak terkena bengkak gusi. Ya Allah serius sakit.Paling sakit time nak menelan air liur. Nak makan nasi kene telan. Tak boleh nak kunyah..sakit!!! Bila dapat bubur Ya Allah nikmat betul .

Nikmat menelan, nikmat gusi dan gigiyang sihat antara nikmat yang jarang sekali disyukuri. Marilah kita sama-sama bersyukur kerana Allah mengurniakan gusi, gigi dan nikmat menelan makanan. 

Sakit gusi boleh menyebabkan sakit kepala dan demam jika sakit yang keterlaluan.


ubat sakit gusi 0124698356
Cara menghilangkan Bengkak Gusi

Banyak Faktor yang mendorong kepada sakit gusi antaranya



  • Gingivitis iaitu radang gusi
  • Kehamilan
  • Kekurangan Vitamin C dan Vitamin B
  • Jangkitan Kuman
  • kurang minum air
  • Gigi baru nak tumbuh
  • Musim panas yang melampau

Eh, tapi saya pasti saya sakit gusi ni bukan sebab kekurangan vitamin sebab saya sangat konsisten dengan pengambilan Vitamin C. Rasa-rasanya sakit gusi kali ini adalah kerana kekurangan minum air. Kadang-kadang kalau makan lada hitam yang origanal pon boleh jadi sakit gusi sebab panas.

Jadi , Apa nak Buat Bila Gusi Sakit? 





vitamin untuk bengkak gusi 0124698356
Kadang-kang Tak tahu Apa Nak Buat

Jom kita tengok petua-petua yang ramai guna bila sakit gusi


1. Asam Jawa


Tampan asam jawa kat tempat yang sakit tu.


2. Kumur Dengan Garam


Petua ni rata-rata 90% semua orang tahu. Ulang beberapa kali dalam sehari. Saya cuba petua ni.. Alhamdulillah ada kurang tapi memang kena buat selalu.


3.Kumur Dengan Garam Bercampur Cuka


Petua ni Kak Bibah bgtau .. kami kerja sama-sama satu jabatan. Katanya, cuba kumur air garam bercampur cuka.. Saya cuba petua ni dan ia lebih cepat kesannya dari garam sahaja.

4.Kumur Garam , Cuka dan Asam Keping


Dikatakan petua ini mampu mengurangkan rasa sakit Gusi

Petua-petua ini mampu menghilangkan rasa sakit teramat sangat . Namun, dia belum mampu menghilangkan terus rasa sakit gusi tersebut.


5.Pengambilan Supplement


Ada beberapa produk Shaklee yang membantu menghilangkan bengkak gusi.

1. Nutriferon : Membantu tingkatkan imun . Jadi takdelah kuman-kuman lagi bertempek .

2.Perfomance Drink : Membantu mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna. Jika badan kita panas dalam, tak cukup air dan sebagainya Perfomance Drink sangat membantu supaya kita takla berasa tersangat kering. 




Ostematrik adalah vitamin yang mengandungi Kalsium, Vitamin D, Mangan, Zink, dan Copper. 

Cara pengambilan yang sangat mudah iaitu sebelum tidur. Ini dinasihatkan oleh Petugas di Shaklee Ipoh, Cik Aisyah .Beliau menasihati saya supaya mengambil ketiga-gita supplement diatas apabila gusi sakit kerana beliau mempunyai gusi yang sensitif dan kerap sakit. Apabila mengambil ketiga-tiga produk ini, Alhamdulillah cepat baiknya


Jika anda sakit gusi, dah tak tahan, tak tahu apa nak buat, dapatkan vitamin Shaklee dari saya..

saya adalah seorang Pengedar Shaklee Ipoh, Pengedar Shaklee Taiping dan pengeposan ke seluruh Malaysia.

Saya Gembira Membantu Anda

Wahidah Azizan
0124698356
nurwandah@yahoo.com
ig: wahidahazizan



You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts