, ,

Cara Mengatasi Anak Sembelit Sampai Kene Korek

11:39 PM


Cara Mengatasi Anak Sembelit Sampai Kene Korek 


Assalamualaikum, bertemu lagi dalam entry kali ini, saya  mendoakan anda semua sihat disamping keluarga tersayang.

Masalah anak sembelit bukan masalah baru bagi anak-anak. Tabiat pemakanan seperti takutkan sayur dan tidak mengambil fiber secukupnya antara faktor penyebab sembelit dikalangan kanak-kanak

Set sembelit 0124698356
Kebanyakan kanak-kanak mengalami sembelit 



Video dibawah tentang perkongsian seorang ibu bilamana si ayah terpaksa menyeluk tangan untuk mengorek najis akibat sembelit.



Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek from iReach HD on Vimeo.

Pengalaman Saya

Salah seorang dari anak perempuan saya mengalami masalah yang sama pada umur satu tahun. Masalah sembelit yang teruk sehingga anak saya menangis ketika hendak membuang air besar. Ada juga beberapa ketika saya juga terpaksa seluk untuk mengeluarkan najis yang keras.

Sebagai seorang ibu, saya sangat sedih melihat keadaan tersebut dan seakan mimpi ngeri untuk melihat anak membuang air besar.

Anak saya juga seakan takut setiap kali hendak membuang air besar. 

pernah juga sampai luka akibat sembelit terlalu teruk

pengedar shaklee 0124698356
sembelit yang menyakitkan

Tindakan


Apa yang saya buat? saya bagi anak makan pisang, buah oren. namun, sikap anak yang memilih makanan ini agak sukar untuk saya. 

Sehinggalah saya bertemu dengan Shaklee dan mendapat maklumat secukupnya tentang Mealshake.Alhamdulillah , saya nampak perubahan pada anak saya.


Perubahan Anak



1) Selera makan bertambah


Dulu tak berapa lalu nak makan, Sekarang Alhamdulillah 



2) Selamat Tinggal Sembelit


Alhamdulillah kini saya tidak perlu melakukan aktiviti menyeluk. Anak saya boleh membuang air besar sendiri tanpa sembelit. Saya berasa sangat lega atas perubahan ini.

3) Kurang Selesema


kalau dulu, asyik-asyik saya lihat anak selesema. Cepat terjangkit. Sejak mengambil Mealshake, dengan izin Allah, anak saya didapati sangat kurang selesema


Apa itu Mealshake?


1) Mealshake mengandungi 24 jenis vitamin dan mineral yang sangat perlu untuk pertumbuhan anak-anak

MEAL SHAKE

2) Ia juga adalah sumber terbaik makanan serat dan protein

3) Rendah lemak dan rendah glisemik

4) Sumber kalsium

Jika anak anda mengalami sembelit dan tak tahu apa nak buat, apakata anda cuba Mealshake. Saya sedia memberi konsultasi kepada pelanggan-pelanggan. 

Semua ibu mahukan anak-anak yang sihat dan melalui tumbesaran yang sempurna seperti kanak-kanak lain.

Semoga anda dan keluarga sihat sejahtera

Salam Sayang

Wahidah Azizan
0124698356
nurwandah@yahoo.com

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts