,

Kisah Dongeng Susu Badan

8:37 AM

Ingin saya berkongsi kisah dongeng susu badan

1)Mak saya tak ada susu.Jadi saya pun tak ada susu. Kire dah jadi macam keturunan. Tolongla jangan fikir macam ni.Usaha dulu sepenuh hati.. Insyaallah ada susu.

2)Saya tak ada susu.. Susu badan bukan terus keluar memancut-mancut macam air pancut kat taman taman. Dia kene penuhi kehendak demand and supply.Lagi kerap anda menyusu, susu akan keluar lebih banyak.

3)Susu badan tak cukup dan perlu topup susu formula.
Kalau bayi baru lahir lagila tak sesuai gunakan alasan kat atas.Bayi baru lahir perut die besar buah cery dan besar telur ayam je.

4)Makan Supplement susu akan keluar macam hujan lebat
Kalau tak penuhi konsep demand dan supply, tak pum susu, tak bg direct feeding, makan supplemnt satu lori pon tak akan nya ade susu.Supplement bantu ibu lebih sihat dan dari situ membantu pengeluaran susu.

5. Susu badan Tak cukup zat Untuk.anak saya.
Ni lagi satu dongeng.Dah sah-sah susu ibu adalah susu terbaik.Tapi, si ibu perlu mengambil makanan berkhasiat. Kalau makan ikan kering je, maka zat yang keluar adalah setara ikan kering.Kalau ibu ambil supplement dan makanan berkhasiat.Tentu sekali zat tersebut sampai kepada anak.Insyaallah.

Setakat itu sahaja perkongsian saya kali ini..

Nasihat saya, jangan percaya khabar angin .Jangan suka sangat cerita dongeng..

Usaha dulu sehabis baik.kalau tak ada juga.. nak buat mcm mn.. Bukanlah pula bermakna kalau tak bagi susu badan tu ibu itu tak terbaik. Pasti setiap mak2 ni nk yang terbaik untuk anak dia.

Salam sayang
Wahidah Azizan
0124698356

You Might Also Like

1 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts