, ,

Cara Menghilangkan Parut Akibat Terkena Minyak Panas

1:15 AM

Assalamualaikum

Apa khabar semua?

Memasak memang menjadi kegemaran ramai ibu-ibu. Adalah satu kebahagian apabila ibu-ibu dapat menyediakan makanan buat anak-anak tersayang.

Cara Menghilangkan Parut Akibat Terkena Minyak Panas
Gembira jika dapat menyediakan masakan untuk anak-anak


Tapi cabaran bila memasak kadang-kadang terkena minyak . Kalau terkena sikit-sikit tak apa. Ini kadang-kadang terkena dibahagian muka..aduilaaa..



Saya pernah terkena percikan minyak sewaktu menggoreng ikan keli. Habis leher terkena minyak..

Mula-mula memang la gabra..

Banyak petua tentang cara menghilangkan pedih terkena minyak panas. antaranya

  • Sapu Colgate
  • Sapu Madu
  • Letak majerin
  • Letak Kicap
  • dan macam -macam lagi
Cara Menghilangkan Parut Akibat Terkena Minyak Panas
Petua terkena minyak panas
Tapi anda jangan takut mencuba..mana tahu ia rasi dengan anda.


Apa yang saya buat masa terkena minyak panas?


Pedih sangat-sangat tau..

Herbal Blend


Ini krim serbaguna. Kena nyamuk pun boleh.luka, lebam pun boleh sapu. Kira first aid saya dan anak-anak. Masa terkena je minyak panas, terus saya sapu herbal blend. Sehingga berhari-hari.Kerapkan sapu untuk memberi kelegaan dan mengurangkan rasa pedih.


Vitamin E Complex


Apabila kesan akibat terkena minyak sudah sedikit kering, boleh la sapukan vitamin E di tempat yang sama . Insyaallah ia membantu menghilangkan parut.


Energizing Soy Protein


ESP mempunyai sumber protein yang tinggi., Ini membantu kulit dan sel-sel baru dibina dengan lebih baik bagi menggantikan kulit terkena minyak yang pastinya berwarna hitam.


Cubalah.. saya sendiri dah merasa. Tapi pastikan penggunaan konsisten untuk mendapatkan kesan lebih baik.

Kalau anda pun terkena minyak dan takut berparut, cari saya untuk dapatkan 3 set vitamin diatas. Pasti keyakinan diri anda akan kembali selepas parut-parut tersebut segera hilang. Dengan izin Allah, Insyaallah.. pasti lebih baik dan pulih.

Saya gembira membantu anda

Wahidah Azizan
0124698356
nurwandah@yahoo.com
ig: wahidahazizan

Penjimatan sehingga 15-20% jika anda mendaftar sebagai ahli Shaklee

Saya adalah Pengedar Shaklee Ipoh, Pengedar Shaklee Taiping dan COD Shaklee Ipoh, COD Shaklee Taiping dan pos ke seluruh Malaysia

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts