,

Novel xde tajuk #episod19

6:54 PM

Beger ayam double  special satu..jerit aku dari bilik..

"Hoi hoi..kalau nak buat sendiri..abang dah beli barang.. ko jangan nak pemalas sangat.."

Aish.. abg ni tak sporting . Aku mintak die buat burger je.. bukan soh buat rumah..

Sambil2 tengok cite tv ni..syok gak layan burger..

Tingat pulak sekolah dulu burger arwah pakcik ucup mmg win gile.. smp gile pon tak win mcm tu..

Tetibe bunyi motor abah baru balik masjid..

"Abah..nak burger?kalau nak kakak buat"

"Abah dah makan nasi arab td..ade orang buat jamuan kat masjid"
Sambil aku goreng daging burger ni.. bau die perh.. buat perut aku keriuk..keriuk..lapo..

Buat sendiri kan..suke ati akula kan nak letak daging 4 tingkat,telur 2 biji,sos dengan lada melimpah ruah..sayo lagi.. perhhh mmg sedap..Penyudahnya..nak makan..nak nganga pun x muat mulut"

Tibe2..

"Mana abang punye burger.."

"Eh ape pulak.. sendiri nak makan..sendiri bikin laaaa..."

Bengang gile abang bile die tgk aku buat burger aku buat utk aku je... hahahha... padan muke.

Elok dah abes makan burger. . Tetibe tokey ayam tu tepon la pulak..

"Ha.. ko nak ape.. "jawab aku

"Assalamualaikum... Astagfirullah hal Azim.. ko cube cakap elok2 sikit dengan bakal suami ko ni"

"Wei..aku tak cakap pun aku nak kawen dengan ko"

"Ok mcm ni.. jom cakap cara orang besar...dengan lebih serius lagi.."

"Family aku pun da datang merisik ko.. tapi abah ko x bg keputusan lagi..tunggu jawapan ko..

Aku.. tak janji boleh bahagiakan ko smp akhir hayat..tapi aku cuba jadi yang terbaik utk ko..."

"Aku suke ko bukan baru hari ni.. bulan ni.. minggu ni.. dah lama wida.. dah 15 tahun..ko ade masalah ape nak terima aku...?

"Sebab aku jual ayam ko malu dengan aku?Atau sebab ko dah ade yang lain ?"

Sumpah..aku x pernah dengar mamat ni cakap baik mcm ni.

"Woi...jawabla..aku cakap dengan ko"

Eh mamat ni..terkejut aku..baru nak fefeeeeling"

"Man,bkn sebab ko jual ayam.. susah aku nak explain.. tgkla lagi nanti aku bg keputusan.."

"Ko tau kan family kita rapat.. ko bayangkan Man kolo antara kita jadi apa2...aku tak sanggup tengok hubungan 2 keluarga musnah... 

aku bukan nak pikir bukan-bukan tapi ko sendiri boleh pikir. ..

"Kalau aku buat hal.. mana abah aku nak letak muka.. macam mana abah aku nak jumpa Pakcik Hazzim... "

"Andai kata ko buat hal... macam mana Pakcik Hazzim nak ngadap muka abah aku.. dan aku sangat pasti abang aku mesti nak tumbuk muka kau punya"

"Macam mana aku nak balik rumah mak abah aku.. kolo kat situ jugak umah mertua aku yang .. kolo jadi elok x pe..kolo x elok?"

"Kolo ko buat ape2 yang tak elok kata aku ..jangan kata ko..lori ayam ko pon aku x hingin nak tengok"jawab aku

"abeh kolo aku mati, takkan ko x nak ziarah aku?" tanya Man..

"Kita tak tahu sapa mati dulu..tah2 aku yang pergi dulu..."

"Ko ingat semua orang kuat nak menahan badai? Silap2 aku tak makan ayam sebab menyampah dekat kau...  "

hahaha aku gelak besar..tapi aku harap Man  paham..

"Wida..aku harap ko pikir baik2..jangan pikir bukan2.. aku ikhlas.."
Terus die letak tepon..
Huuhu..

"Wei...kakak..apehal pulak aku sakit perut makan ubat kau ni.. tadi ko cakap..ni ubat utk kasik hilang jerawat abang.. apehal plak asyik ke jamban je ni.."

"Ko tu bang usus berkarat..tu pasal jerawat naik..aku bg ko Herblax.. utk detox.bg cuci usus ko tu...Nasibla ko bang... mmg ke jamban jela ko "

"Wo├Čiiii... aku bukan suruh bg ubat bg aku berak..aku esok dah la imam Subuh..kolo udah nak ke jamban je apehal...?"

"Soh jela..sesape ganti ko" aku trus blah masuk bilik.

Esok aku da plan nak jumpa Dee.. lama gile tak jumpa..dah ade 2 anak ha..last jmpe mase dia kawen dulu..

************
"Assalamualaikum..Deee..

"Weiii lama gila tak jumpa wei.." sakan ha..peluk2 cium2..

"Anak kau ke ni.. comelnye..."

"Hai... nama ape sicomel ni.."

"Yuyu"

"Ala comel..yuyu..

"Ape nama anak kau yang kecik ni Dee"

"Yaya"

"Wei.. ko suke sangat tgk Boboboi ke smp letak anak nama Yaya"?
"Tu nama singkatan..senang ha.. Yaya Yuyu.."

"Ko membazir ha...letak nama anak panjang2..sekali panggil Ya dengan Yu je.." haha..aku gelak besar..Dee pon gelak .

Macam biasa..tempat lepak aku konfirm Taman Tasik.. cuma ni lepak dekat Taman permainan yang dekat dengan McD tu.. Laksa kat situ perhhhhh..meletop.. aku order 2 pinggan..tu baru aku..
Lepas dah abes 2 pinggan laksa.. eh..baru aku perasan..

"Wei..suami ko mana..baru teringat nak tanya"

"Suami aku..dah tinggal aku...."

"Dia meninggalkan ko dengan anak2 g mana ... ke meninggalkan rumah mak ko pegi pot Atv dekat bukit larut..tempat yg die salu g tu..?"

Aku nampak Dee tunduk.. pastu berjurai2 air mata sampai tak boleh nak bercakap..

Aku agak si Hisyam ni buat hal..mesti ade pompuan lain ni..
"Dia da meninggal.. 4 bulan lepas ."

"Innalillah hi wainna ilaihi rojiun" kenape weii..sori..aku tak tahu.."
"Dia eksiden..tapi masa tu..dia dengan pompuan lain..."

"Allah..."

Aku dah tak brani nak tanya ape2...aku biar Dee yg bercerita..

"Wida..aku x tau nak sedih atau nak marah... die tinggalkan aku dengan anak2..sampai meninggal curang dengan aku..."

"Ko tau x sape pompuan tu..."

"Lina...budak opis dia.... "

Angin bertiup sepoi2 bahasa...Dee banjir dalam tangisan..
Aku? Diam seribu bahasa...

Macam mana aku nak kawen kolo mcm ni.. ade ke lagi stok dari syurga ni?

Pengedar Shaklee Taiping
Laksa kat sini sedappppp

(Bersambung)

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts