Saat - saat Indah Bersama Anak-anak Yang Tak Akan Ada Episod Ulangan

9:13 PM

Assalamualaikum


Kejadian ni  berlaku 26 Oktober 2016

Saya post difacebook.

Tak sangka ramai orang baca. Di Share lebih 585 oleh pengguna facebook.

Kejadian berlaku di rumah saya sedang saya sibuk sibuk kat dapur.

Abang bagitahu saya yang kakak dengan adik gunting duit.. Ha.. ada duit warna merah weh.

satu rasa marah tu yang muncul tanpa dapat jemputan. hahaaa..

Mujurlah yang digunakan adalah gunting kecil yang hanya untuk menggunting kertas ..

Duit yang susah nak dicantum balik nak oiii



Saya Edit post ni..

Masa mula mula nampak duit kena gunting mmg mama bertukar jadi T-Rex.

Tapi anak anak langsung tak nangis bila saya marah marah.siap senyum..hoho..
...

Tapi tiba-tiba saya tersenyum.. teringat post yg share tadi..

Rumah ni yang riuh rendah ..nanti anak anak besor sunyi...

Tibe tibe dari mode marah terus bertukar jadi mode sedih.. nangis (gile teruk kuat nagis)
Nak marah ada..nak nangis pun ada tengok duit mcm ni

 Terus saya ambil handfon dan tangkap gambar duit yang dah hancor digunting dek deme..upload di facebook sebab satu hari facebook akan bagitau saya kenangan ni pernah berlaku dalam kehidupan kami anak beranak.

Nanti kakak umur 20 tahun kakak tak akan gunting lagi duit ... rasanya dalam hidup saya ni tak akan ade dah memori ni ...tak ade siaran ulangan dah...

Saya pelan pelan bgtau anak..

Bukan senang nak cari duit.

Mama kena kerja

Mama kena jual Shaklee..

Duit jangan gunting..kalau ada duit boleh tolong orang..

Kalau ada duit boleh beli macam macam

Ada orang susah tak ada duit...

Tak tahulah kakak faham ke idak..tapi saya cakap je.. bukan dengan nada marah marah macam awal awal tadi..

Mama sayang kakak sebab kakak bijak..

Lepas je cakap mama sayang kakak... terus kakak nangis..banjir..!!!

Bayangkan masa marah2 dia tak nangis tapi bila cakap elok elok terus menagis...

Hari ni saya belajar sesuatu

Nak jentik hati anak. Tak semestinya sampai naik angin ..

Tapi wajib Kena tegur la jugak kannn...

Nak marah pun tak guna

Tapi marah la jugak

Riso pulak deme menggunting duit purple...

Pengedar Shaklee ipoh 0124698356
saat indah bersama anak-anak

Anak-anak akan membesar.. yang tinggal hanya memori  saat indah.

semoga kita dapat mendidik diri menjadi insan yang memahami kanak-kanak, dapat mencurahkan kasih sayang kepada mereka sepenuhnya dan menjadikan mereka insan yang bertaqwa dan memberi manfaat kepada agama dan dunia.

Wahidah Azizan
nurwandah@yahoo.com
0124698356
YouTube : Wahidah Azizan
Ig : wahidahazizan
Fanpage : Kedai Wahidah


You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts