Cara Panjang Umur dan Sihat DiUsia Emas Tanpa Guna Ilmu Sihir

8:00 AM

Nak panjang umur tak payah jumpa bomoh derr.

Nak panjang tak payah pakai saka derr.
Sebab apa? Sebab ajal maut kat tangan tuhan
Tapi mahukah anda dikurniakan umur yang panjang dalam keadaan sakit dan merana menanggung keperitan akibat penyakit penyakit kronik?

Awet muda tanpa ilmu sihir atau saka


Whooo..mesti tak nak kan.

Kesihatan yang teruk diusia emas sangat menakutkan bagi semua orang.selain diri tersiksa kita pun tak nak menyusahkan orang lain.

Semakin kite kenal dengan tubuh kita,semakin kita nampak akan kebesaran Allah .

Badan kita mengandungi jutaan sel hidup didalam badan kita.sel sel tersebut makan,berkumuh dan turut membiak seperti kita.

Tau tak setiap kromosom kita ni ada satu benda yang melindungi kromosom kita daripada rosak.Nama nya ialah telomeres.

Telomeres ini boleh diibaratkan seperti coating pada hujung tapi kasut.kalau coating dia rosak makanya akan cepatlah rosak kita punya kromosom.

Telomeres


Dalam kromosom ada DNA.Dsinilah tempat tersimpannya kita punya maklumat seperti warna mata,warna rambut dan lain lain lagi.eh..ini turun temurun tau.

Sel sel kita akan membahagi .Dari satu sel kepada 2 sel.Dari 2 sel membahagi kepada 4 sel.dari 4 kepada 8 sel dan seterusnya sehingga membiak menjadi jutaan sel.

Semakin sel sel.membahagi,telomeres semakin memendek.

Tau tak apa kesannya bila telomeres makin pendek?sel sel akan terurai,sel genetik akan rosak.Jadi sel tak boleh ganerate yang baru sebab sel akan mati,sakit atau rosak.
Jadi bila tak ada sel sel baru maka proses penuaan akan lebih cepat berlaku.penyakit akan lebih cepat merebak.

Selain tu faktor stress,radikal bebas,pemakanan,cara hidup juga menyumbang kepada kita lebih cepat tua dari usia..

Telemores adalah enzim yang akan memanjangkan telomeres.

Makan vitamim antioksidan,kawalan stress,gaya hidup yang baik sangat membantu dalam kehidupan lebih baik dan memanjangkan sel.

Kalau kita mengamalkan senaman kurang 3% untuk dapat telomeres yang sangat pendek.Banyak senaman akan memanjangkan juga telomeres.

Tanpa teleomeres yang sihat,kita akan mudah mendapat penyakit, kita akan jadi lebih tua dari usia dan sentiasa hidup.dalam tekanan.
Mengikut kajian yang dilakukan oleh saintis shaklee,pengambilan vivix secara konsisten  mampu memanjangkan telomeres sebanyak 40%.

Vivix membantu memelihara ke.peringkat sel dan membantu sel sel kita lebih sihat.Jadi bila kita tua pun,kita masih awet muda dan sihat dengan syarat turut menjaga perkara perkara pentang seperti pemakanan,gaya hidup,pengurusan stress dan sebagainya.

Semoga dengan sihat nya sel-sel.dibadan kita,kita boleh menjalani kehidupan yang lebih baik.Dan jika diizinkan Allah untuk hidup lama, kita masih dalam keadaan sihat dan masih menyumbang sesuatu yang bermanfaat.

Mari berusaha untuk sentiasa sihat
Hubungi saya untuk mendapatkan vivix sekarang

Saya gembira membantu anda

Wahidah Azizan
0124698356

Ig :wahidahazizan
Youtube:Wahidah Azizan

You Might Also Like

1 comments

  1. Wajib amalkan Vivix ni, sihat dapat cantik dan awet muda pun dapat hehe

    ReplyDelete

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts