,

8 Cara Mengatasi Angin Dalam Badan

1:54 AM

Masalah angin dihadapi oleh semua orang. tak kira la kanak kanak atau dewasa

Masalah angin akan menyebabkan rasa kurang selesa dan boleh menjadi penyebab kepada perkara-perkara berikut seperti sakit kepala, muntah, cirit birit, pitam dan senak.

Separuh nyawa juga jika berhadapan dengan senak. Macam puting beliung masuk dalam perut.

Paling stress bila angin tak mau keluar. Sedawa tak mahu.. kentut pun tak keluar.

Time time ni memang kita baru tahu yang membuang angin adalah satu nikmat yang kadang kadang kita terlupa nak syukuri.


Punca angin 


Banyak sebenarnya punca angin masuk dalam badan

1. Tubuh kita sendiri pun memang terdapat banyak rongga untuk angin keluar masuk.


2.  Faktor Pemakanan


Mana ada orang nak makan makanan yang tak sedap kan. Tapi makan sedap ada juga yang kena hati hati. Antara bahan yang mengandungi angin ialah sayur-sayuran seperti kangkung, bunga kantan, ubi-ubi seperti ubi keledek, labu, buah buahan macam nangka dan minuman seperti minuman berkarbonat dan berkafein.

Masalah angin dihadapi oleh semua orang 

Cara mengatasi Angin Dalam Badan


1.Kawal Makan


Makanan berangin bukanlah sampai tak boleh makan langsung cuma, jangan lah ambil dalam kuantiti yang banyak.


2.Halia


Halia sangat membantu dalam pengeluaran angin. Masukkan halia dalam masakan atau minuman panas panas Insyaallah membantu mengeluarkan angin.


3.Halba


Walaupun halba ni kecil je. Tapi boleh dimasukkan dalam makanan atau minum. Disamping itu, boleh digunakan sebagai bahan tambahan semasa mandi. Caranya ialah, masukkan segenggam halba kedalam air yang berisi air panas. Apabila air telah menjadi suam, mandi lah dengan air tersebut.


5.Bawang putih


Bawang putih memang terkenal secara  turun temurun sebagai agen penghalau angin. Bawang yang dibakar dan telan sangat mujarab dan berkesan.


6.Makan Sup panas


Antara makanan yang bantu keluarkan angin juga ialah sup panas. Wau !! selain sedap, sup panas juga membantu mengeluarkan angin.


7.Bersenam


Jangan tak percaya, bersenam dengan cara dan pergerakan yang betul dapat mengeluarkan angin dalam badan secara berkesan.


8.Pakai Selimut / Stokin ketika tidur


Tabiat tidur tanpa memakai selimut atau stokin antara faktor angin masuk ke dalam badan.


Bagaimana Shaklee  Membantu?


1. Garlic Complex


Tak perlu telan bawang putih ori. sapa lalu weh nak telan bawang putih mentah gitu je. Garlic complex membantu singkinrkan angin jahat. Kalau senak senak pun insyaallah garlic membantu keluarkan angin.

2. Peppermint Ginger Plus


Satu lagi vitamin yang membantu untuk menghalau angin ialah Peppermint ginger plus. Sangat sesuai terutama ibu ibu mengandung yang berangin,loya dan juga sesuai bagi dewasa yang mengalami masalah kembung.

Jika anda ada masalah angin, jangan biarkan masalah angin membelenggu hidup anda.

KLIK DISINI untuk pembelian secara atas talian. Anda boleh mengguinakan KAD KREDIT atau KAD DEBIT.

MAHU DISKAUN?

Hubungi saya untuk belian terus dan jadi ahli hari ini untuk menikmati PENJIMATAN HEBAT!!!


Saya gembira membantu anda


youtube : Wahidah Azizan
fb: Kedai Wahidah

Cod area Ampang, Rapat Setia, Tambun, Ipoh Garden
Pos ke seluruh Malaysia

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts