Kenapa Saya Bersungguh - sungguh Buat Shaklee

7:27 AM

Kenapa beria beria sangat buat Shaklee?

Apa BIG WHY saya?

Masa mula mula dulu sebenarnya pakai untuk diri sendiri je.. bila beekesan dah mula sharing2..

Bila sharing2 ada pulak nak beli..

Paling seronok bila kastemer bagi feed back positiv.. ya Allah time tu rasa terbang ke awan..bantu orang mmg seronok..

Yang negetip2 tu ada jugak..tapi dah lama2 asal bisa tegal biasa (betul eh pepatah dia)?

Bila dah nampak shaklee sangat stabil untuk bayar bonus pengedar maka saya tak menoleh lagi..tak ada isu cantas mencantas antara upline dan downline..

2012

Mula-mula buat shaklee memang untuk bantu #lepasbelanja saya dengan anak anak.

Pas sebulan dicoaching, bc pasal shaklee.. saya mula nampak halatuju....saya  time tu mmg cadang nak beli rumah tapi keje #rejek.. sbb kelayakan gaji masa tu x cukup..tambah pulak dengan hat potongan yang sedia ada dalam #slip gaji..

Big WHY mula diterjemahkan dalam #visionboard

Antaranya

Nak beli rumah
Nak sponser mak abah dan anak anak bercuti
Nak antar anak tadika yang memang dah lama saya idam idamkan
Nak pergi umrah dengan anak anak
Nak bayar zakat berangka angka

Pastu #bigwhy saya bertambah.. dan Alhamdulillah Allah bantu saya   dapat kan impian saya.

Jun 2013 dapat pergi #umrah dengan anak2.. time ni mak belanja sendiri.

Nov 2013 pergi #sabah bercuti2.. time ni support diri sendiri ngan anak2

Mei 2014 saya #sponser mak abah pergi #beijing.. anak2 sah2la mama yang kene menyapot

Balik dari sabah mmg nekad nak #belirumah... NAK BELI RUMAH...serius mmg nak beli rumah.. saya dok pikir..sampai bile nak duduk kuarters..Alhamdulillah Dec 2013  saya jmpa rumah idaman.. MEI 2015 saya dah sattle urusan jual beli dengan bantuan mak abah dan juga yang penting #slipbonusshaklee.

Oktober #2016 dapat register anak anak kat tadika yg diidamkan.. maklumlah twin .. bayo pun dabel...ngeee tapi Alhamdulillah dapat tempat disini..

Tentang #zakat saya belum lagi dapat bayar sebulan 4 angka..mudah2an cepat ke arah itu..

Semua #bigwhy adalah tentang orang orang yang di sayangi..

Big why saya sekarang ialah nak bawak anak anak shaklee saya... hawe..feri feri..dilah..syidah..seha..aini dan mehla sape lagi!!!! saya berdoa agar derang dapat mencapai apa yang derang inginkan dan pasti kesemua mereka ada big why untuk orang orang yang mereka sayang...

Saya bermula dengan tak tahu apa2 .. Alhamdulillah Allah lorongkan untuk mengutip ilmu dan cuba membantu orang lain pulak..


Banyak ujian.. banyak peperangan emosi..tersadung dalam shaklee biasa.. tapi bertahan..jgn sepak batu yg buat kita tersadung...buang je.jgn tgk lagi.supaya kita tak tersadung lagi.

Jangan risau tentang kesusahan menjaga anak anak.. Allah pasti bantu..

Jangan risau tentang impian nak gembirakan mak abah..kolo ade impian insyaallah Allah akan lorongkan..

Kolo kita susah..yakinlah Allah itu sentiasa ada untuk kita..

Nota kaki : kecintaan saya belum lagi pada henbeg dan lipstik mahei..kecintaan saya terhadap ikan ikan dimarket,barang dapor..buku anak anak..baju mahei pun saya tak bape nak ada.. jadi mungkin disini jugak saya turut menyumbang duit aliran keluor tak cepat sangat..tapiiii saya mmg sukaaaaa jalan jalan...



Wahidah Azizan
0124698356


#tsunamishaklee
#alfatehwarrior
#tsteam3

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts