, ,

Mealshake dan Sembelit

8:28 AM





Nak kongsi something special Mealshake Shaklee ni, based on my own experience

MEAL SHAKE
Saya ada sepasang kembar. Harith n Humaira. 2 tahun stengah. yang kecik Hani.baru 5 bulan. Humaira anak saye  yang 2 tahun lebih ni  picky eater. x berapa nk mkn nasik. banyak nak minum susu.Serius risau jugak. last decide nak bg mealshake.memule die tanak. pastu die minum gak..saya campurkan mealshake ni dengan susu. Pastu Alhamdulillah nampak perkembangan, die mau mkn. nask ke bihun ke..ape ke.. kire adela perubahan.  .skang ie masih menyusu . kuat jugak.. tapi x kisah la.janji mau makan. saya pon x nak berhentikan die susu sbb kalsium kan penting untuk budak2.. 


lagi satu kebaikan Mealshake Shaklee adalah mengatasi sembelit, Alhamdulillah since kakak (Humaira) ik ambk mealshake die sangat2 jarang sembelit lagi. sebelum ni, selalu sangat2. syukur sangat sebab dah tak payah tgk die tersekse nak membuang.  huhuhu.

Kesan yang paling ketara, sejak bg Harith n Humaira Mealshake ni, derang jarang giler dah selseme. kolo x, tiap2 bulan mesti selseme.skang da dekat sebulan lebih dah x selseme. Alhamdulillah.. tapi batuk stil ade lg.. derang ni kurang bf.. bayak FM.mungkin ni antara faktor lemah antibodi. Tapi hani Alhamdulillah sampai skang stil fuly bf dan jarang sanga2 sakit.

Mealshake Shaklee juga mengandungi 24 vitamin dan mineral yang penting untuk pertumbuhan anak-anak, such as calcium, iron, vitamin A, vitamin D dan sebagai nya. sangat sesuai diberikan pada anak-anak untuk otak dan badan anak menjadi cergas.

Selain tu, bagi yang nak naikkan berat badan,mealshake sesuai dijadikan sebagai supplement untuk weigh gain ni.. Sepupu saya dah cube dan hasilnye.. terbaik..!!!!!!!



Fakta menarik tentang Mealshake Shaklee



Meal Shakes adalah Makanan Segera,Tanpa curiga



Dalam kehidupan seharian yang sangat aktif dan serba pantas, kanak-kanak tidak mempunyai masa yang cukup untuk menikmati makanan yang seimbang.Oleh itu, Shaklee Meal Shakes menjadi pilihan terbaik bagi mereka kerana ia merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah glisemik
  • Sediakan vitamin dan mineral penting-nutrien asas yang anak-anak yang sedang membesar dan remaja-remaja perlu untuk terus kuat dan sihat.
  • Sumber terbaik serat pemakanan dan protein
  • Sumber pekat kalsium
  • Index glisemik rendah
Sumber : Shaklee Product Guide

one more thing, pastikan ada mendapatkan konsultasi cara mengambil Mealshake yang betul dari saya ok. :)

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts