KEGUGURAN RAMBUT DAN PENJAGAAN RAMBUT

7:23 PM



Keguguran rambut yang melampau? Reach for Nourishing Scalp Treatment!..

Antara masalah lazim ..tak kira lelaki atau wanita...adalah masalah keguguran rambut.. Masalah ni biasanya disebabkan oleh faktor dalaman dan juga luaran seperti: tekanan,gaya hidup yg tidak sihat (takcukup nutrisi),tekanan(stress), hormon yang tidak seimbang yang menyebabkan folikel rambut terjejas dan juga memendekkan fasa aktif rambut, pencemaran dari luar (bahan2 kimia dari syampoo yang tak sesuai atau pun kepanasan melampau dan kimia yg teruk yg terlibat ketika mewarnakan rambut atau mengubah gaya rambut).. Dan semua faktor2 ni takkan menyebabkan rambutgugur dalam semalaman...semuanya berlaku perlahan2... ..
Jadi mulakan dari sekarang ubah gaya hidup anda..
Dari segi pemakanan anda boleh mengamalkan supplemen seperti Protin, Zinc, B complex dan Multivitamin. (Kalau dalam Shaklee... anda boleh cuba Vivix atau pun suplemen seperti ESP,zinc, Vitalea)..
Dari segi luaran...sila pilih produk penjagaan rambut yang betul2 sesuai .. Dan dibawah ni ..pilihan saya.. Pro Sante.. Ia mengandungi. Syampoo,Perapi dan juga Scalp Treatment..
Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSanté ialahNourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif yang paling tinggi. Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak
Perbezaan Shaklee
ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.
*Clinical test results on this line are almost unbelievable … after only 3 months of consistent use, results showed:


  • 65% reduction of hair loss during combing
  • 73% decrease in the number of broken hairs
  • 61% increase in the thickness of hair


Saya suka yg amat siri penjagaan rambut Pro Sante...memang best dan berbaloi...daripda habis beribu2 kat Yun Nam tu..why dunt u all try Siri Pro sante disertakan dgn supplemen Shaklee....cubalah dalam masa 3 bulan InsyaAllah... dah ramai dah teruja.anda bagaimana?




Pro Sante ~~ Saya suka... ~sistem penjagaan rambut yang bestt..

Sekadar nak berkongsi sesuatu yang best....Untuk penjagaan rambut... ini yang saya guna..dah hampir 6 bulan... Shaklee Pro Sante.. Bessttt....
Jom baca fakta2 best tentang Pro Sante ni (info dari website ini)

1.Revitalizing Syampoo
  • Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  • Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
  • Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya.
2.Lightweight Conditioner

  • Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
  • Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
  • Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus
3.Nourishing Scalp Treatment
Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSanté ialahNourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif kami yang paling tinggi. Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak

ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.

haa...inilah yang saya guna..
Memang besttt....Belum cuba belum tahuu.....Manjakanlah rambut anda dgn ramuan yg lembut, semulajadi dan bersih...


sumber : mamafaiz.com

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts