, ,

Running Man Yang Sangat Di Sukai Oleh Pengedar Shaklee Ipoh-Taiping Ini

7:27 AM

Assalamualaikum..

Hari ni saja nak tulis tajuk yang santai-santai. Korang pernah tengok Running Man?Saya dulu langsung tak tahu Running Man tu apa.Ha..sebelum tu.saya adalah pengedar shaklee Ipoh,pengedar Shaklee Taiping dan Pengedar Shaklee satu Malaysia yang suka tengok RM.
Running Man sebuah rancangan yang tak tahu nak dikategorikan sebagai apa.sukan lawak bukan.cerita dokumentari lawak pun bukan. Game show lawak ye kot.RM lahir diKorea dan kini mempunyai jutaan peminat di seluruh dunia. Aura Running Man sangat besar.
Saya selalu melihat adik saya menonton cerita ni dilaptop masa cuti semester. Asyik-asyik running man.Tanpa mengambil tahu apa itu RM,saya menjangkan ia kisah penyiasatan misteri yang memaksa untuk orang didalam watak tersebut berlari jauh.
Sehingga suatu hari di tahun 2013 saya tumpang tengok masa adik saya sedang menonton RM. Kali pertama tengok memang tak boleh nak tahan gelak.Memang gelak memanjang.
Cume satu hal yang saya sangat kagum,kesemua RM sangat-sangat bijak dalam menyelesaikan misi-misi yang diberikan. Ia bukan sebuah rancangan lawak yang kosong.

Running Man

Dalam episod itu,RM dikehendaki mencari kad-kad yang disembunyikan.Kad-kad dijumpai di tempat yang saya rasa tak logik dan kalau saya..saya x akan cari. Berkali-kali saya bertanya pada adik,macam mana deme tahu kad tu ada kat situ.sungguh tak percaya boleh jumpa.

Antara sebab lain saya suka RM

-Task susah tapi berjaya diselesaikan

-Kagum dengan stamina RM.

-Memerlukan banyak berfikir

-Perlu sangt 'alert' dengan keadaan sekeliling

-Mendebarkan.Masa yang singkat perlu digunakan untuk menyelesaikan misi yang ada sesetengahnya tak masuk akal.

-mengajar perlu berhati-hati.Pengkhianat dan pembelot dimana-mana.The betrayer dalam RM yang sangat dikenali adalah Kwang Soo,Sukjin dan HaHa.

-Jhi Hyo seorang wanita yang sangat bijak didalam RM.selalu berjaya walaupun dikalangan RM yang majoritinya lelaki. Gander bukan penentu untuk anda jadi lebih hebat.Berusaha dan anda pasti berjaya.

-Jea Suk seorang yang agak senior berbanding peserta RM yang lain.tetapi tangkas,pantas dan bijak.Faktor usia bukan penghalang untuk jadi terbaik.

-kim Joong Kook antara peserta yang kuat fizikal berbanding peserta yang lain.ditakuti.Namun adakalanya kalah ditangan RM lain yang licik.Kekuatan fizikal bukan faktor utama untuk jadi pemenang.

-Paling best sebab lawak gile.Ada subtitle boleh la paham.Ada pulak dialog-dialog tambahan yang ditambah oleh kru. Memang menarik!!

Walaupun RM ni cerita yang best,saya tak tengok hari-hari. Bila ada kelapangan di hari minggu baru saya tengok.Buat merelaxkan kepala yang macam-macam fikir.

Ini adalah cubaan pertama menulis blog di hp Samsung saya yang berskrin pecah ini.

Saya pengedar Shaklee.Jika berminat mendapatkan vitamin dari Pengedar shaklee yang sukakan Running Man,anda boleh cari saya :)

Eh!Sape.lagi suka Running Man?

Saya Gembira Membantu Anda
Wahidah
0124698356
nurwandah@yahoo.com
www.facebook.com/aminoyoki

You Might Also Like

1 comments

  1. Sy hampir terjebak aritu, ada siar kat tv2. Tp takut tokleh tinggal sy pura2 xnak tgk. Ngeee

    ReplyDelete

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts