, , ,

Novel x de tajuk #episod11

6:24 AM

Lepas bincang dengan abah panjang lebar..pasl minat,perancangan, masa depan.


Akhirnya abah lepaskan utk aku x jadi cikgu. Abah x penah paksa pun. Mak la beria. Soh menyambung perjuang abah.cita-cita abah. Kakak pas pd adik la ye mak ..hehe


Bukan la niat nak derhaka atau melawan tapi aku memang x minat. Masa skolah juara tido dalam kelas . Aku boleh jamin kalau aku jd cikgu, 70% murid aku mesti tido punye dalam kelas. Mewarisi sifat aku.hoho

Tak jadi cikgu, sewa dekat maktab pon jadi. Usya2 cikgu maktab.. wau hensem-hensem. Sini yang best nya dekat dengan lost world of Tambun. Supermarket Giant pun dekat. Kedai makan Melayu punya banyak. Ok la tu.

Tetibe tepon bunyi..

Tengok nama.kat skrin Hafiz yang call. Kawan masa sekolah rendah

Wei, tolong aku ida..

Ko dah kenapa..salam tak bagi ape x bagi, tetibe mintak tolong.Selamber je aku sound si mamat sorang
Urgent ni.. ko mesti kene tolong aku...

Apehal plak.. ?

Riso plak.aku bersungguh2 mintak tolong..

Ida, aku nak cakap malu..tp aku kene mntak tolong ko jugak.

Cakap je la wei.. aish.. ape kesah mamat sorang ni

Ida, aku da bape hari x berak. Ade x vitamin yang boleh tolong aku ni? Aku sesak sangat dah ni. X selese aku..

Aku dengar Hafiz tarik nafas lega lepas da cakap kat aku..

Aku gelak besar.. besar talam. Tapi aku tau memang seksa kalau x membuang air besor ni. Ramai dah kstemer mcm ni.sebab x boleh nak.membuang.. hilang dah segan die nak.bercerite ngan aku.
Ko tula.. kolo dapat signal trus pegi buang.mana boleh tahan2.

 Time tu badan dah bersedia nak lakukan proses pembuangan.

Air kene cukup..sayur buah makan. Vitamin ni bantu je. Adela beberapa vitamin yang aku boleh sages. Satu Herblax utk cuci usus ko yang berkarat tu. Dua alfalfa.. bagus utk detox. Las skali vitamin paling bes..Ostematrix..ko makan sebelum tido ,esok pagi badan sego je. Pastu membuang..pergh..lancar..highway beb.. haha..aku gelak..apis pon gelak.

Lepas bincang pasal harga , konsultasi, Hapis stuju beli tiga2 vitamin.. Alhamdulillah.. rezeki  :)

Lepas dia da transfer duit,aku trus order online semua vitamin tu. Harap2 dapat bantu dia.

Time projek besar x boleh bawak gajet,baca paper ke..bc buku ke..mmg x boleh. Kene fokus. Baru boleh membuang dengan best. Ni yang aku blajar masa bengkel nutrisi haritu.

**********
Esok petang da nak balik Ipoh  . Maka hari ni aku ingt nak g ajak mak makan mee udang kat kuala sepetang.

Sampai kat kedai Mee udang mak Jah tempat ngam2 ade satu meja kosong. Aku dgn mak mkn mee udang dgn fresh oren. Abah tak ikut ade mesyuarat dengan geng masjid.

Pengedar Shaklee Taiping
Mee udang Mak Jah sedap ooo..


Elok tengah makan jumpe pulak kawan mak.. sembang la pulak. Yang best soalan terakhir makcik Ju, anak kamu ni dah kawen ke..
Akula.. aish.. allergik betui soalan ni. Tetibe aku gatai menjawab..
Dah bertunang makcik..

La.. ye ke  .. terlambat la makcik ni ye  . Kalau idak boleh pinangkan untuk anak makcik Adam.Dia kerja kat Ipoh. Pejabat yang melancong-melancong ni..

Ooo...makcik , makcik lambat sikitt je ni. Hehe  .
Aku salam Makcik Ju  terus g kat kete. Mak da pandang aku semacam.

Dalam kete mmg kne soal siasat dengan mak.

Ala mak ni.. orang saje je.

Abeh kalau esok orang tanye bila nk knduri..apa nk jawab ? Nada mak tinggi sikit. Nampak la runsingnya aku cakap dah bertunang .

Mak, mak jawab la.. tunang dia pergi Syria . Berjihad.
Mak diam..aku lg diam.

Bosan.. asekla orang tanye pasal kawen..
Ce tanye pasal vitamin.. sampai subuh pun aku suke
(Bersambung)

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts