,

Novel x de tajuk #episod13

7:01 AM

Sedar2 dah azan subuh.. cari henpon x de. Ish.. mana aku letak ni. Selalu jaga bila alarm dari hp bunyi.

Tengah siap2 nak g keje. Teringat bunyi smalam. Bunyi budak gelak. Seram betul. Aku cepat2 siap. Lepas  sarapan terus start motor g keje. Bukan sarapan berat pon. Makan roti bancuh ESP. Insyallah kenyang sampai tengahari.

Bonus minum ESP ni. Kulit cantik, perut kenyang, jimat blanje. Takdela sampai x makan nasik.itu nipu beno. Tapi makan x la macam dulu. Macam buaya dalam cite sang kancil.

Sampai opis pukul 7.50pg. Nasib la sempat. Aku semangat hr ni datang kerje. Hari pun elok cerah bersinar-sinar.

Sekali tengok hp dalam beg sandang. Dah mati... patut x bunyi. Aku cas hp jap. Sbb nanti apa2 hal nak refer bos susah x de fon. Bos pegi Jakarta 3 hari. Ada persidangan ape tah. Kalau ade keje biasa dia whatapps aku je. Senang..cepat.. jimat. Unless aku x paham2 tu die akan call.

" wida, makan jom"

Kak syidah ajak aku breakfirst..

"Akak turun dulu la.. saya kenyang tadi.da makan kat rumah"

"Lainkali nak breakfirst ajak akak skali.. "ngomel kak Syidah
"Akak g je ngan Rizal..die lapo tu"

Aku sambung kerja.. semak segala bagai dokumen yang Kimi da tolong prepare utk aku.

Eh.. hp x on lagi ni. Aku ambik hp pastu memang berderu2 la masuk segala bagai msg dari semua medium yang aku install.

Cik,ada orang nak jmpa.. tetiba sani panggil.aku.
Selesai aku berbincang dengan orang yang datang tadi  tetibe lagi skali aku dengar bunyi budak tu lg

Aku rasa time tu muke aku pucat lesi kut. Aku tgk Rizal yang ada kat depan kaunter. Die tengok aku.. satu opis jadi senyap. Budak tu bunyi lagi..

pengedar shaklee ipoh 0124698356
jahat giler derang tukar ringtone handphone aku


Tibe2..
Hoi.. ape yang ko x angkat tepon. Jenuh aku call.. sergah Syikin dari blakang.

Ha?aku tercangak bangak dibuatnye.

"Tak.. aku cal ko x angkat kenape ?aku nak soh ko tlg ambik paperwork 5516.

Mana ade cal.. aku jawab

"Tepon ko rosak ke?Syikin dok try call lagi skali.

Tibe2 budak tu bunyi lagi.. Aku skali lagi pandang Rizal.. tibe2 die gelak besar.. bunyi tepon sendiri pon x tau ke jerit Rizal..

Woii sape punye keje.. tukar ring tone hp aku??? Mangkuk tingkat betulla.. Tau x aku dah bape kali pucat dah bunyi tu punye pasal..
Mmg aku dah kene bahan dengan budak opis.. cabai burung betulla. Konfirm keje Rizal.



Wei, ko dah kenape suke2 usik hp aku?

Wida... aku mntak maap.. tapi ko mmg cantik kalau marah.

Tepi aku ade satu rim A4. Aku x sedar masa bile satu rim A4 tu aku campak mmg kene betul2 tangan kanan Rizal...

Aku nampak muke Rizal mcm sakit. Satu rim boleh tahan berat. Aku pulak lempor sekuat hati..
Aku terus pergi surau.. nagess
(Bersambung)

You Might Also Like

1 comments

  1. Waa..memang seram betul kalo tetiba xtau ringtone dh bertukar..i feel it! Sbb penah jd hihi

    ReplyDelete

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts