,

Novel x de tajuk #episod15

6:40 AM

Ida, bukan ko da makan ke vitamin tu?tanya kak syidah.lepas die tengok aku makan lagi sebiji B Complex

"Dah..memang la dah.. berserabut otak ni..bende ni boleh bagi kurang sket tegang urat stress saya ni... aku jawab soalan kak syidah sambil siapkan kerja yang kne siap hari ni jugak.
Aku nampak kak syidah geleng kepale..

"Sayang oii..kolo ko makan B complex sebotol pon x selesai masalah ko.. kerap2 sket buat solat hajat.Mintak Allah tunjuk jalan" Serius aku tengok die bg kuliyah Isnin..



Saya buat kak.. masa saat2 kritikel je.huhu.. sempat ke lagi nak buat ni..? Rizal pun x nampak muke hari ni. Banyak bende saya nak cakap ngan dia. Mana boleh main nak masuk minang je. Gile ke ape..

Saya x nak kawen lagi kak.. Malaysia dengan GST nye.. income tax nye.. banyak bende nak pikir. Ni.. kete pon blom beli lagi.Taknak la kawen ape pun x de. Kurang2 saya dah bagila mak abah merasa duit gaji saya ni ha.. wolopon x banyak. Tapi.. deme jenuh hanto saya blajo kak.

Lagi pulak..time deme nak datang tu, saya nak g pesta buku kat PWTC. Rugi kak kolo x pegi. Segala jenis buku ade. Untung2 dapat jumpa penulis dia.Saya dah plan lama dah ni.
Panjang lebar aku bg explanation.

Pengedar Shaklee Ipoh
Cadangnya nak pergi pesta buku


"Ida, ko x payah sibuk pikir pasal GST dengan pesta buku ko tu. Tahun depan ade lagi. Insyaallah panjang umor boleh pegi. Ni pasal masa depan ko. Dah ade orang nak.. ape lagi ko nak tunggu..bukan budak jahat. Akak tengok Rizal tu ok..bagus. bape banyak budak bangunan ni minat die. Tapi x sangka plak akak dia minat ko. Akak pun mujo dah kawen..kolo idak, akak pon nak minat die jugak"

Rizal sampai sebelum Kak Syidah habiskan ayat dia.. maka dia dengar ayat2 kak Syidah..Aku nampak dia senyum sebelum lintas depan kitorang..

Serabut betul.kepala otak aku.. hari ni keje tapi mcm.x keja.rasa nak g ambik mc. Alasan sakit jiwa..haha..

Tengahari tu Rizal ajak aku jmpa die. Jmpa kat kafe jelah.. malas aku keluar2 .kalau keluar nak kene naik kete dia. Kalau bapak aku tau memang mampos..baik jangan.

Masa aku jmpa Rizal aku memang explain betul2. Aku x ready. Aku baru keje kot.. kurang2 dapatla aku beli satu set sofa kat mak aku dulu. Ini...tiap kali balik,aku pulak dapat duit belanja. Aku pon dengan die da rapat sangat. Aku x tau mcm mana kaedah nye bila dia jadi suami aku..

Sebelum ni dok aku kau.. tetibe jadi suami..Oh..aku x selese.aku rasa macam x bes. Banyak bende yang aku belum buat. Kalau aku kawen belum tentu aku dapat. Aku nak apply masters dan habiskan cepat. Esok dah beranak pinak x kose aku nak blajo dah..
Lagipon kolo.agak.lalu nak.makan.nasi goreng dengan burger je samapi mati boleh la kawen dengan aku. Sebab itu je yang aku suke. Nasi goreng sebab senang masak. Burger sbb senang cari kalau nak beli

Die cakap nak tunggu aku jugak. Aku cakap jangan. Lagipun stakat ni aku x de feeling pon.. aku x nak terima die sebab kesian. Sebab tu lagi syahdu dari lagu pelamin anganku musnah..

Aku nampak muke Rizal.sedih..tapi aku kne terus terang. Aku x nak buat keja gila.. sebab nanti bersanfkut sampai akhir hayat. Nampak.susah die nak faham.Tapi.. die akan faham..

Sebelum balik keje bos mntak aku cover keje Rizal.. dia mintak.cuti srminggu..
Pulakkkkk
Takkan frust kot..
Ntah orang laki ni aku x paham..
Sattle bab Rizal.. ni sorang lagi ..Si Man..
Elok nak start motor nak balik..tengok hp.bunyi..tengok2.

MAN..

Nanti la aku angkat..semak otak.
(Bersambung)

You Might Also Like

1 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts