12 Jenis Menu Yang Mudah Di Masak Bila Ramai Orang

2:21 AM

Assalamualaikum

Alhamdulillah .. Sudah masuk 2 Syawal.. semoga kita tidak menjadi sesumpah Ramadhan. Bila  Ramadhan semua pakat jadi baik. Bila Ramadhan pergi, kita pun balik ke asal..

Bila raya-raya ni ramai yang balik.
Berkumpul ramai-ramai.. memang seronok. Bab makan , masak ape pun selesai .Cume nak masak ape tu yang bercinta..

Ikut firasat saya, ni antara menu mudah yang mudah, cepat dan sedap

1) telor goreng

Pengedar Shaklee Ipoh
Terus Lapo tengok gambo ni

2)ikan goreng
3)sup
4)Tom Yam
5)Senggang
6)Asam Rebus
7)Sambal Tumis
8)Masak Kicap
9)Sardin Tin
10)Ikan bilis Goreng
11)Ikan sumbat
13)Gulai tempoyak

nyummmm


Makan nasik panas-panas dengan menu-menu kat atas memang sedap.

Tambah2 pulak ade

1)Kicap
2)sambal belacan
3)Ikan Masin
4)ikan pekasam

Weeiiii sedap ooo....
Kalau makan ramai-ramai .. menu simple2 pun sedap.
Aik..lapo pulak dahh.. eh.. kolo korang ade suggestion menu, boleh la sharing2..
Sehingga bertemu lagi..

You Might Also Like

2 comments

  1. Betul tu...antara menu2 ringkas yg selalu saya masak....

    ReplyDelete
  2. kan..masak simple2 janji sedapppp

    ReplyDelete

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts