Cara Pergi Ke Putrajaya dari Ipoh Dengan Menaiki Kenderaan Awam

1:33 AM

Assalamualaikum

Hai apa khabar? Hari ni saya nak kongsikan bagaimana hendak pergi ke Putrajaya dari Ipoh dengan menaiki pengangkutan awam.
Tujuan saya hendak.ke Putrajaya adalah untuk.mengikuti kelas Leadership yang dianjurkan oleh mentor bisnes saya.

Pegedar Shaklee Ipoh
Dari Ipoh Ke Putrajaya


Kalau naik public transpot ni jimat pun jimat lagi satu kurang letih memandu.

Jom kita tangok macam.mana nak pergi ke Putrajaya dari Ipoh..

1. Pergi ke mana-mana stesyen keretapi, beli tiket dari Ipoh ke Kl Sentral.

Saya memilih jam 5 pagi untuk ke sana. Saya dikenakan bayaran sebanyak RM35 seorang.

Pengedar Shaklee Ipoh
Jadual ETS dari Ipoh ke Kl Sentral.


Perjalanan mengambil masa lebih kurang 2 jam 30 minit .

Pengedar Shaklee Ipoh
Tampang Perjalanan Ipoh - Kl Sentral


2. Apabila.sampai di Kl.Sentral. Anda pergi ke tingkat atas dan pergi cari kaunter ERL KLIA TRANSIT.masa tu saya pun tak tahu jugak.tanya-tanya orang. Alhamdulillah jumpa.

Pengedar Shaklee Ipoh
Jadual Perjalanan

3.Beli tiket dikaunter .Bagitau kata nak pegi Putrajaya. Dia akan bagi kad.Harga RM9.50. Ini harga tiket

Pengedar Shaklee Ipoh
Tambang 


4.Lepas beli tiket.Turun ke Platfom yang berkenaan.Tengok signboard atau tanya orang kalau tak pasti.

Pengedar Shaklee Ipoh
Tiket ke Putrajaya


5.Sementara tunggu train saya tengok ada seorang buta menggunakan smart phone. Serius kagum. Smart phone ni kalau betul guna memang jadikan kita lebih bijak :)

6. Bila train sampai, kene tekan button kat pintu, baru dia bukak dia bukan macam pintu train ETS atay Star atau train lain  yang buka sendiri. 

Dalam ERL serius cantik dan bersih, bak kate orang Perak, "udah rase naik kapei tobang"


Pengedar Shaklee IPoh
Keadaan Dalam ERL

Alhamdulillah sampai je Putrajaya Central saya pun turun. Serius memang sekejap sangat dari KL Sentral ke Putrajaya naik ERL ni.

Apabila sampai di Putrajaya Sentral saya pun cari teksi untuk pergi ke IOI Resort and Palm Garden. Seharian di Putrajaya saya pun pulang ke Ipoh.

Kesimpulan

Senang sangat nak ke Putrajaya dari Ipoh

Kalau rasa tak yakin, tak pasti, tolong tanya orang Kaunter , Polis atau Individu yang dirasakan selamat.

Semoga entry kali ini membantu untuk anda hendak ke Putrajaya dengan menaiki kenderaan awam.

Terima kasih tak terhingga untuk Erda Roslan Khairi, Nor Wahidah Sarbani, Aida Abdul Latif, Nurul Adawiyah Azizan, Anida Ahmad dan individu-individu yang membantu guide saya untuk sampai ke Putrajaya.


Salam Sayang

Wahidah Azizan
Pengedar Shaklee Anda
012-4698356


You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts