Perlu ke Ambil Supplement?

8:16 AM

☘Korang tau tak?
.
Ada kajian sebelum ni menyatakan pengambilan suplemen ni tidak memberi kesan kepada pengamalnya. Wah! Memang kontroversi sungguh.



Mungkin sebab tu la wujud golongan profesional kesihatan yang menolak pengambilan suplemen. Makan makanan seimbang pun dah cukup, kata mereka.
.
Tapi mungkin mereka tak sempat nak update diri dengan keputusan #LandmarkStudy. Kajian ni di terbitkan pada tahun 2007 lagi. Kajian ni berjaya 'mematahkan' hujah yang mengatakan memang betul baik tak payah ambil suplemen langsung JIKA BUKAN DARI JENAMA SHAKLEE.
.
Sebabnya?
.
Makan suplemen jenama lain lagi mendatangkan mudarat sebab ia dihasilkan secara sintetik dan mengakibatkan penghimpunan toksin dalam badan. .
Nak makan makanan je memang di jamin takkan cukup nutrient atas pelbagai faktor seperti tuaian, penyimpanan, komposisi tanah dan berbagai lagi.
.
Sebab tu kita tengok walaupun sekarang banyak makanan, tapi masih banyak penyakit berleluasa bukan? Mengapa kita dah kenyang makan, makanan melimpah ruah pun penyakit tak surut-surut? Sesuatu untuk kita fikirkan.
.
Saya secara peribadi amat berterima kasih kepada Mr Roger Barnett yang sanggup mengambil risiko, mempertaruhkan nama Shaklee semasa menerima pelawaan pihak yang nak buat kajian ni. Kalau tak sampai sudah lah kita tak tahu kajian duluuuu tentang suplemen ni tak valid lagi dah. Sampai sudah la orang masih pandang suplemen sebelah mata.
.
Dan terima kasih juga pada Shaklee sebab dengan keberanian ni, ramai golongan mak-mak ni pun berani ambil risiko bekerja dari rumah sambil besarkan dan didik anak-anak.
.
Best ke best? Ramai tau yang berterima kasih dengan Shaklee. Kenapa kami yakin sangat? Sebab kami tahu produk yang kami jual ni produk yang selamat, semulajadi dan berkesan.

Bukan setakat tu je, siap boleh terbitkan buku khas untuk rujukan kami. Syarikat lain ada tak? (Kasik chance la bangga sikit 😄)
.
Rasa nak cari bisnes yang mesra kanak-kanak dan mesra pasangan? Hubungi saya dan jadi sebahagian dari team kami #alfatehwarrior

Wahidah Azizan
0124698356

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts