Apa Yang Paling Kalian Takutkan?

3:58 AM

Korang takut apa?

Aku takut sakit

Lagi satu takut mati

Ada 3 anak yang dok jaga selama ni.Kalau sakit adui macam mana anak anak nak pergi sekolah?Macam mana anak anak nak makan?

Dulu pernah aku demam sampai tak bangun.Masa tu anak anak hisap susu lagi.Nak bancuh susu pun aku tak larat bangun masa tu.

Anak anak jelum kepala.Ambilkan bekas untuk aku muntah.

Masa tu anak anak umur 4 ke 5  tahun sedih weh.Bergenang air mata.

Takut sebab tak prepare nak mati, dok fikir macam macam

So, dari sekarang serius memang jaga diri.Jangan stress, makan vitamin,kawan dengan orang baik baik.

Mati itu tetap mati, harap mati sebagai orang yang Allah redho.

Dalam apa juga peluang yang ada, aku kena buat betul betul.Ko ada 3 anak Wahidah.

Aku kena berusaha, supaya boleh hantar anak anak sekolah yang boleh bagi bekalan ilmu dunia akhirat.Supaya walaupun aku dah mati, anak anak masih bangun dan dirikan solat.

Walaupun aku dah tak ada kat dunia ni, anak anak tau Tuhan tempat meminta pertolongan.Mintak pertolongan dengan sabar ,doa dan solat.

dan kalau aku dah mati, bila hari hujan lebat, anak anak tetap berdoa dan cakap

"dulu masa kecik kecik mama banyak kali  pesan kena doa banyak banyak masa hari hujan lebat"

Wei,aku bergenang wei taip status ni..huaaaa



You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts