Nak Putih ..Nak Putih ..Nak Putih.. Anda Tak Cukup Putih kah?

12:33 AM

Nak Putih ..Nak Putih ..Nak Putih.. Anda Tak Cukup Putih kah?

Bismillah

Entry kali ini saya nak berkongsi sedikit sebanyak cerita tentang nak putih. Ramai orang obses nak putih terutamanya kaum wanita diluar sana. Tapi,  bukan sahaja sahaja golongan wanita, malahan lelaki juga ramaiyang terjebak dalam sindrom nak putih.

Adakah berkulit putih itu kelihatan cantik dari mereka yang berkulit gelap ? atau berkulit putih itu level ayunya meningkat 200% dari mereka yang berkulit sawa matang, kuning langsat atau berkulit gelap? Kegilaan hendak berkulit putih ini semakin meningkat. Jika tidak, tidaklah ratusan produk kecantikan dipasaran wujud seperti cendawan yang tumbuh selepas hujan untuk mereka yang obses untuk memutihkan kulit .



Nak putih macam Snow White
atau nak Putih Macam Olaf??

Untuk memiliki kulit yang cantik , putih dan gebu langsung sama sekali tidak salah. Apa yang salah adalah apabila ia membahayakan kesihatan dan memberi impak nagetif pada diri pemakai.Itu belum masuk pelbagai petua yang kononnya mampu memutihkan kulit dengan masa yang singkat. Tak kurang yang tertipu dengan produk tiruan dan memberi kehodohan yang lebih dasyat dari kulit asal. 


Tak Ada Siapa yang nak berwajah hodoh dan hitam

Ramai yang cuba untuk menjadi putih dan akhirnya terjebak dengan pelbagai cubaan demi cubaan sehingga menerbangkan ratusan malah ribuan ringgit. Malah ada yang tertipu sehingga menyesal seumur hidup.

 Tidak mahu memburukkan mana-mana produk , anda boleh google sendiri tentang penyesalan akibat memilih set yang salah, mengandungi racun dan memberi kesan menggelupas pada kulit. 

Disini saya ingin berkongsing tentang Set Putih Shaklee. Shaklee adalah sebuah syarikat yang mengeluarkan vitamin semulajadi, selamat dan berkesan.Insyaallah. 

Energizing Soy Protein dan Vitamin C Shaklee adalah dua produk yang dapat membantu anda untuk memutihkan kulit dengan jalan selamat dan tanpa anda sedari. 

Vitamin C : Membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dengan menyekat pigmentasi (punca jeragat).Memberi warna sekata pada kulit

ESP :Membentuk Kollagen pada kulit, memperceatkan proses pemulihan pada kulit, Bertindak sebagai antioksidan dan membina sel-sel kulit yang baru.  Klik Sini Untuk bacaan lanjut

vitamin c boleh membantu dalam pencerahan kulit

ESP

Kedua-dua vitamin diatas Insyaallah mampu menolong anda untuk lebih cerah dan lebih sihat. Anda tidak perlu risau kerana ia membantu memberi kecerahan sekata atas atas ke bawah . Bukan pada bahagian-bahagian tertentu. 


Bagi ibu-ibu  selepas bersalin , jika warna kulit dibahagian perut sedikit gelap, saya cadangkan 2 jenis vitamin ini untuk anda. Insyaallah dengan pemakanan secara konsisten, tanpa sedar anda akan dapati perubahan pada bahagian perut anda menjadi lebih cerah.

Dibawah saya sertakan beberapa testimonial pelanggan Shaklee yang telah mendapat faedah dan kesan positiv dari penggunaan vitamin secara konsisten

Kulit Muka Menjadi Putih dari sebelum ini



Mana Pergi Bekas Jerawat???


Parut Pudar

Namun, sebagai hamba Allah, sesungguhnya Allah langsung tidak menilai rupa paras dan warna kulit .Tapi sebagai manusia memang lah fitrah nya mahu bercantik-cantik. Bercantik-cantiklah kita kerana Allah supaya mendapat pahala. 


"إن الله تعالى لا ينظر إلى صوركم وأجسامكم, ولكن ينظر إلى قلوبكم وإعمالكم"
Sesungguhnya Allah tidak memandang pada rupa paras 

kamu dan warna kulit kamu, akan tetapi Allah memandang

pada hati kamu dan amalan-amalan kamu".Rujukan Klik Disini

Selain kita berusaha mencantikkan fizikal, marilah kita sama-sama mencantikkan rohani supaya medapat tempat disisi Allah. Supaya tidaklah  sia-sia akan usaha bercantik-cantik didunia ini.


Jika anda berminat untuk mendapatkan Set Putih Shaklee anda boleh KLIK DISINI. Pembayaran boleh dilakukan dengan menggunakan Debit Kad atau Kredit kad.

atau



hubungi saya sekarang!!

saya gembira membantu anda

Wahidah Azizan
0124698356
nurwandah@yahoo.com
facebook.com/aminoyoki



You Might Also Like

1 comments

  1. haa. saya laki. saya pun nak puteh! haha. tp nasih org asyik berjemur jek, makin hitam lagi ade lah. adoyai

    ReplyDelete

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts