, , ,

Novel x de Tajuk #episod2

4:14 PM

Sampai je kat rumah Pakcik Hazim aku tengok sunyi je.
Abah bagi salam 3x. X de pon orang menyahut.
Jomla abah kite balik..aku dah ajak abah balik.
Elok je abah start motor..tetibe kuar pakcik Hazim.
Mintak maap,awak kat blakang tadi. Jemput masuk.Ha,ida kamu pon ade..

Aku senyum jela.
Kami masuk dalam umah. Makcik siti hidangkan air teh o panas dengan nasik lemak ikan sambal udang..

Pengedar Shaklee Ipoh
Nasi Lemak Udang Makcik Siti..Walawehhh sedap

Sedap tu. Aku makan selere.Rasa nak tambah lagi tapi aku tengok abah dah jeling2. Sebab kalau aku tambah ni.. kali ke empat la jawabnya aku tambah. Ade ikan masin plak.perhhhh..

Tak lama lepas tu Pakcik Hazim bawak keluar 3 botol vitamin. Aku tengok macam aku kenal botol2 vitamin. Tapi aku diam dulu.

Ida, Man beli vitamin ni dari kawan die untuk pakcik. Tapi x tau cara nak makan. Ida jual Shaklee kan..Boleh x bgtau pakcik macam mana nak makan.

Adui..ni yang aku x suke ni.. Beli dengan orang lain. Pastu tanye aku pulak. Bukanla pulak kedekut ilmu tapi aku pon x boleh la nak zalim kat diri aku.Patotla soh datang rumah.
Kawan dia x bgtau ke cara nak makan vitamin ni ? Spatutnya orang yang jual ni kenala.konsult kastemer dia. Tak pun boleh tanya die balik ni.Aku jawab pelan2.

Aiii...takkan tu pon kedekut nak.bgtau..
Tetibe mcm halilintar aku dengar suara dari dapur. Itu memang suara Man.kalau bab perli2 aku tanpa segan silu memang dialah orangnya.
Dah tetibe muncul.kat ruang tamu salam.dengan abah aku.. Nampak macam sopan tapi mulut macam longkang.
Aku malas nak bergaduh macam orang orang gila. Aku tengok vitamin aku dah boleh teka.

Pakcik Hazim ni sakit sendi ye?
Aah Ida, pandai kamu teka.
Pakcik Hazim beli 3 jenis vitamin Omega, Advance Joint Healt Tablet dengan Ostematrik. Memang sah2 utk sakit sendi..sakit lutut semua. Lepas aku terang semua cara makan. Pakcik Hazim bgtau lepas ni die nak.beli.dengan aku je..

Dah selesai aku ajak abah balik. Elok Man ade tepi aku masa aku nak balik..sempat aku bg ucapan manis menghiris kalbu.
Aku bukan kedekut tapi kalau Ko kalau beli kipas kat Giant..takkan ko mintak warranty kat Tesco.

Fuh.. Alhamdulillah..terubat sket geram. Nasib masa tu abah dah jalan dulu dengan Pakcik Hazim kat depan pagar.
Tiba-tiba.... (beesambung)

*sape yang blom baca episod 1 boleh cari episod 1.
*cite ni aku suke2 tulis..nama watak x de kene mengene dengan sesape.



You Might Also Like

1 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts