Novel x de tajuk #episod5

7:43 AM

Astaghfirullah hal azim... aku memang sambil urut dada ..tarik nafas. Memang aku marah kot. Rasa nak nages pon ade. Boleh pulak tangkap gamba aku tolak basikal. Tolong x boleh pulak.

Die tangkap gambar time aku pakai kasut ..maknanya awal lagilah time tu. Nampak sangat mmg stalker aku yg cantik ni.
Huh..memang x lelaki langsung.. Ni yang rasa nak bagi lagu Yuna Tajuk lelaki..tapi nak bagi tang korus je..

"Oh lelakiiiii ..tak guuu...

Em..penat kot tolak basikal.Kasut putus lagi.
Penat sampai tetido aku. Sedo2 dah azan Zohor. Bangun mandi..solat pastu terus g dapur tengok mak masak ape..
kat dapur nampak mak tengah mesin nyor.
Buat ape nyor tu mak..

Ha..bangun dah kamu. Kate nak keluar tadi tak nyempat2.
Ala..mak kastemer x jadi jumpe. Nanti die cal . Ada hal ape bende tah.

Mak ... masak ape hari ni? Tanye mak sambil buat muke comel sebab x tolong mak masak hari ni.
Belum sempat mak jawab..aku da bukak tudung saji dulu.. wo wo wooo ikan masak gulai tempoyak. Ade rebung lagi , ikan pekasam dengan pucuk paku goreng.

Ini bukan stakat mak mertua lalu x sedo ni.. Ini dah duduk dalam mulut T-rex pon x tau ni. Mak kalau masak.. ish ish.. x de sape boleh lawan.
Ikan pekasam ni memang terbaik kat dunia yang aku pnah jumpe.Kitorang beli kat pekan ijok. Pekan ijok ni kecik ni. Lepas sikit Batu Kurau . Dalam sejam ade kut.

Kat situ ade kedai runcit yang jual ikan pekasan dari Batu Kurau. Betul2 tepi jalan dekat simpang tiga pekan Ijok tu... memang x dapat dilupakan keenakan die.

Pengedar Shaklee Ipoh 0124698356
Ikan pekasam Pekan Ijok sedap wehhhh



Lepas makan wasap Kak Kin ajak keluar g Lake Petang ni. Abah tak kisah je nak keluar denga  syarat jangan lupa bagitau abah. Pastu Baju mesti labuh lepas punggung, stokin pakai, tidung lepas dada.

Kalau x cukup.syarat boleh la nak keluar.Tapi balik kang denda hafal satu surah.. Juzuk Amma x kire.huhu. Tua2 ni adeh..nak menghafal tu mcm aduila... haiii..

Kuar dengan kak Kin naik motor kriss biru yang tah bape kali eksiden. Taman Tasek memang bes..
Tak turun pon tapi ronda naik motor pon syiok.
Tak de Taman Tasik Yang paling bes melainkan taman Tasik kat Tepeng ni.

Pengedar Shaklee Ipoh 0124698356
Taman Tasik Taiping antara taman tasik tercantik di Malaysia

Pokok hujan tua2.. redup je . Kolo jogging mmg bes. Tapi kebanyakan yang jogging sini orang cina..
Aku kagum betul. Aku baru suku deme dah nak masuk round ke 2.haha..

Sebetulnya bersembang.Bukan jogging pon.
Tapi petang tu memang nak makan laksa je. Sambil borak2.Lama x jumpe..

Dik... nak order ape.

Saya nak laksa.. cabai burung lebih.air suam..
Adik ni pulak..
Kak kin order kuewteow goreng x nak sayur ape.kerang lebih.Air macam.biasa..air kegemaran die sirap limau..

Kak.. apesal akak x makan sayur..mcm budak2.aku tanye Kak kin..
Ala da.. akak x boleh la makan sayur.lagipun  bukan ke akak da makan vitamin yang akak beli kat Shaklee.. bukan akak anak Shaklee ko ke...siap masuk free member sebab beli barang 200uv dalam rm670 lbh mcm tu.Tak ingat?

Kak..memang la saya ingat. Tapi kak..bile da ambik vitamin..bukannye sampai x payah makan sayur. Vitamin bukan pengganti sayur kak oi..
Tapi memang la sayur dulu kualiti die memang tak sama la dengan sayur sekarang. Skarang pencemaran banyak. Racun la..ape lagila.. zat memang da kurang banyak . Tapi tu x bermakna kite x payah makan sayur.
Panjang lebar aku beleter kat kak sorang ni. Terbedib2 die menengok aku.
Tak lama pastu ape yang kitorang order pon sampai.Elok2 tengah layan laksa tetibe tepon aku bunyi lagu sarang surowo.. Kat skrin tepon tu keluar nama 'member repeat'. Aku tunjuk kat Kak Kin.tetibe..

Kak kin makan sampai tersembur tengok nama macam tu.
Kak..ape yg lawak sangt sampai besembur mee  atas tudung saya ni.
Aku tengok muke kak kin merah tahan gelak . Siap kuar air kot idung lagi..
Kak..Ya Allah..bawak mengucap kak.
Seminit jugak nak bagi bertenang..
Tak..apehal lawak sangat nama member ko.ida..kak kin dah mula bersuara

La..akak ni.. itu je
Ingat kan ape bende la.Tu Hanafy..membe saya.sesame repeat paper Business Maths masa sem satu kat UiTM ..
Repeat?kak Kin buat muke macam Panda tekejut .
Ha la repeat.kak..saya bukan tarre sangat Maths ni. Cume nasib boleh kire duit je kak saya ni.

Hehe..
Kak Kin senyum.
Aku langsung x jawab pon cal.Hanafy..nantila cal balik...
(Bersambung)

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts