, , ,

Novel x de tajuk #episod7

5:27 AM

TAWARAN JAWATAN PEGAWAI PENDIDIKAN SISWAZAH DG41

Terbedib2 aku tgk surat tawaran ni.
Aku x nak jadi cikgu :(
Cane ni..kalau abah tau.aku pulak x pegi. Memang mati aku.
Surat sampai pagi tadi.Abah dengan mak.pergi menoreh. Masa surat sampai mak abah tak balik menoreh lagi.

Pengedar Shaklee Ipoh 0124698356
Pokok Getah 


Cepat2 aku simpan surat tu dalam almari.
Aku x bercadang nak bgtau sape2. Bukan menipu tapi tak bagitau.
Aku rasa macam.x nak pegi bukan sebab Shaklee. Tapi aku x minat mengajar. Aku memang dasar kuat tido masa sekolah dulu. Aku sangat percaya akan hukum karma. Kalau dulu aku kuat tido sampai meleleh air lior basi. Aku takut esok anak murid bawak tilam tido dalam kelas.

Hari tu saje try isi borang pastu interview. Aku pegi pun sebab abah beria2 suruh. Tak pegi pun x kena. Ni dapat pulak.adui macam mana ni..

Start dapat surat smp hari ni.. dah 2 minggu. Hari3 buat Istikharah nak pegi ke tak jadi cikgu.

Orang berdisiplin hebat je boleh jadi cikgu ni.. cantik..bergaya sikit3. Baru la budak  syiok nak blajo. Maknanya da 2 minggu aku simpan bende ni sorang sorang.sape pon x tau..

Ade lagi seminggu utk lapor diri.. Masuk Maktab. Aku pon pening x tau nak buat keputusan. Istikharah blom ade jawapan. Mungkin solat x khusyuk atau kurang sungguh sungguh..

************
Kakak...
Ye abah.kenapa..
Ni..ade surat dari SPA ni.  Surat interview kut..
Cepat aku ambik surat. Terketar ketar jugak tangan nak bukak..
Adalah dengan sukacitanya.. anda lulus temuduga..bla bla..bla.. jawatan.. Peg Tadbir N41 Bla bla bla.Lapor diri di Bangunan SUK Negeri Perak.

Alhamdulillah.. mungkin ini jawapan Istikharah aku..
Abah!! Kakak dapat kerja .
Bila lapor diri?
Lagi 2 minggu abah..

Lega..x payah jadi cikgu.. Tabik spring sapa jadi cikgu mmg tabah dan kuat semangat.
Skang ni pulun sharing Shaklee.. Adela duit sket nak sewa rumah nanti.beli barang2 rumah sket. Aku dah keja ni malas la nak sewa bilik.Ingat nak sewa rumah. Duk 2,3 orang pon ok.

Ramai2 pon semput jugak . Rasanya umah sewa kat Ipoh ok lagi kot. Tu kalau posting Ipoh.kolo tempat lain kat Perak ni lagi la ok..
Bulan ni Shaklee buat offer bes. Ada Ostematrix beli 6 percuma 1. Ada vitalea Iron Formula beli 6 percuma 1 . Kalau dedua ni beli dua diskaun 5%. Uih.. ini sudah bagus.. Aik..promo bln lepas ade lg. Vitalea Children beli 3 free 1.
Malam ni mcm.biasa kne study produk. Kolo jual je takde ilmu dah macam mana nak consult kastemer. Aku pon nak la.duit meniaga berkat.
**********
Tengah lepak2 tengah Tanyalah Ustaz tetibe slow je dengar suara mak..
Sampai bile nak.sorok surat tawaran cikgu tu?
glup ! Mati aku..kantoi besar2an ni.
Kalau abah tau ni tak tahu la macam mana. Abah tu nak sangat kamu jadi cikgu.
Abesss .. kuliyah Syuruk.. huhu.syuruk pun syuruk la..

Mak..
Kakak bukan sorok. Cume...
Cume ape? Cepat plak mak.sambung.. cume tak nak bagitau?same jela kalau dah rope tu. Abah tu punyela siang malam berdoa nak kamu jadi cikgu. Nak la sorang ikut jejak abah jd cikgu.
Kali ni baik aku diam.sebab kalau aku jawab sepatah.mak ade 180 patah perkataan.Aku tau mak marah. Aduii macam mana mak boleh tau ni bisik aku dalam hati..
Ni mak tau.. mak.. kalau kamu sorok ape2 mesti akan dapat tau jugak.
Kali ni aku surrender.cakap dalam hati pun mak tau.. ish ish..
Tetibe dengo motor abah baru balik masjid. Aku rasa macam nak cabut masuk bilik tp aku takut mak marah. Jadi mata tgk tv tapi hati kemain takut..
(Bersambung)

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts