, ,

Novel x de tajuk #episod10

5:09 AM

Wei.. apesal wak doyok?

Haha..aku gelak je.Beto aku da tanam dalam keranda blakang rumah. Hoho..

Ko minat wak doyok ke ida?

Ala kak.. x de la.. saje.. rare kot style mcm die.
Kak kin dari tadi dok siasat pasal wak doyok profile picture baru aku kat wasap..

Pengedar Shaklee Ipoh 0124698356
Kak Kin dok sibuk siasat pasal Wak Doyok


Da.. ko minat orang ade misai eh?ke sebab byk bulu... haha  kak kin tanye lagi..

Kak..ko dah kenape kak.. kolo aku minat orang ade misai..da lama aku letak gamba A.Galak kat profile pic.haha..
Kak kin gelak besar besaran.
Aku ni jmpe kak kin..sementelah cuti ni.. dah sebulan kat Ulu Kinta. Aku bukan masuk maktab. Aku sewa rumah sini.. keje opis . Degil jugak x nak jadi cikgu. X masuk maktab, sew dekat maktab pon jadi. Maktab da tukar nama jd IPG.

**************************
Assalamualaikum Pakcik..pakcik sihat?
Aku bawak Yani datang rumah lepas aku jumpa dia dekat Bazar Melayu kat pekan Taiping tadi.
Alhamdulillh pakcik sihat. Keje mana skarng?Lame Yani x datang rumah pakcik
Saya tolong mak jual bundle dekat  Kamunting. Tapi ujung bulan ni x keje dengan mak dah. Saya sama dengan wida dpat maktab. Taklama dah nak daftar.

Ha?

Time tu elok2 aku sampai bawak air. Abah tengok Yani.. Yani tengok aku. Aku tengok abah.

Habesss.. memang habis aku .
Rancak kemain sembang sampai lupa si Yani ni. Aku dh cakap dah.. rahsia..rahsia..rahsia.. Time tu memang aku rasa nak makan orang  cicah air teh.

Time ni toreh muke aku memang x keluar darah la. Sumpah takut abah marah..

Tetibe abah cakap..
Oooo.. dpat sekali ke. Elok la tu. Tapi kakak x tau la nak pegi ke idk. Dia dapat kerja lain jugak.
Hoh.. pelik plak.. abah kool je..

Mak kut bagitahu..tapi jauh disudut hati aku ..aku malu kut x bgtau sendiri kat abah.
Lepas yani balik, aku mengadap abah..
Abah, kakak mintak maaf sebab x bgtau.
Kakak minat x nak jadi cikgu?
Aku tunduk, diam, beku...
Kalau kakak x cakap, mana abah tahu. Abah x nk paksa wlupun abah memang nak sangat anak jdi cikgu.

Mendidik kalau bukan dari hati, mcm mn nk lahirkan anak bangsa yg berkualiti. Masa depan anak bangsa harus dicorakkan oleh mereka yg betul-betul minat.
Abah mengajar 34 tahun, pendidikan dunia abah..
Tapi kalau kakak x minat, kakak boleh berbakti pada medan yang lain.
Kakak Istikharah dulu. Ada masa lagi..
Aku masuk bilik.. tidoooo..
**********************
Kakak, bgn kak, ade ubat tak, adik sakit kpl ni..
Aish.. aku sedap tido mimpi naik pelangi..cewahh..
Aku bgn jugak bagi 2 biji Ostematrix dengan B Complex.. try la x yah mkn ubat.. kolo dah x tahan sangat baru mkn..aku cakap..
Aku sambung tido..
Eh.. ade wak Doyok.. oh.. mimpi.. :)
Bersambung

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts