, ,

Novel x de tajuk #episod20

7:13 AM

Aku ajak Dee dengan anak anak pegi zoo. Sonok la budak budak tu. Tapi aku kut eksaited lebih. 10 tahun dah tak pergi zoo.Tiket masuk pun boleh tahan berasap.Mujur la ic aku alamat Taiping. Dapatla diskaun.

Dah ada ketapi kat dalam zoo ni. Dulu dulu Zoo negara je ade ketapi ni. Siap dah ada tempat bergayut orang utan.sikit punya besar tempat istirehat dia..

Sebab bukan cuti skolah tak ada la bersesak sesak sangat nak masuk zoo ni.Nak tunggu keretapi pun sekejap je.

Sian gila kat Dee dah la sedih suami meninggal.Dalam masa yang sama sakit ati tak ilang. Dulu ko kemain mengorat si Dee ni sampai  mcm korang je bercinta.Skang ..aish..orang laki ..susah nak cakap.

Tengah aku eksaited tengok zirafah makan . aku ternampak satu mamat ni..macam kenal.. Tapi tak brani nak tegur.. tapi die pun mcm pandang pandang aku.. ish..sape eh.. aish..tak ingat betul..

Pengedar Shaklee Taiping 0124698356
Zirafah ni jinak je


Elok aku pusing blakang ,aku dengar ade orang panggil "Wida.."

Serentak..aku pun teringat .Ha.. dia ni.. kawan skolah aku dulu Key.

"Wei.. ape buat sini..lama tak jumpa" Key ramah sama macam dulu dulu..

Pengedar Shaklee Taiping 0124698356
Suka betul budak-budak tengok zirafah


"Aku datang sini jual carpet weh. Haha.." Aku rasa mcm kenal ko tadi..tapi aku takut salah orang.. apehal ko makin tinggi Key.. kolo ade ubat tinggi,pas aku sikit..hehhe"

"Ko ni kan Wida...ai laaa.. wei dah berbelas tahun tak jumpa wei.las jmpa masa form 1.konfirm la aku dah tinggi.."

Tak lama sangat aku boleh sembang dengan Key..Yaya kemain nak aku jugak tunjukkan haiwan haiwan..sebab aku tunjuk dengan expresi muka..dengan bunyi skali..budak2 konfirm sukala..

Tapi sempatla..Key ambik no tepon aku..

Lenguh ooo.. jalan-jalan dalam Zoo skang , besar, cantik.. Nasib baik aku baik Ostematrix dengan ESP , jadi tak ada la macam lenguh kaki ni nak jalan. Bertenaga pun ye, tak dela letih lain macam.
#####################

Lepas Maghrib aku siap siap nak balik Ipoh.Esok keja.Kali ni aku balik tumpang Sofiah.Nasibla ada dia.kolo idak tak kuasa nak balik malam malam macam ni.

Bila la aku nak beli keta ni alahai.. senang nak gerak sana sini..
Sampai Ipoh aku gosok baju utk esok pastu lebuh terus tido. Dah makan siap siap kat rumah tadi. Jadi sattle bab makan.

####################
Hujan pulak dah ni..adui..macam mana nak pegi kerja ni.
Boleh la nak naik kapcai aku ni.Tapi konfirm lencun punye. Hujan selebat lebat nya ni.sejuk ooo kalau naik motor.

7.00 pagi hujan dah renyai renyai sikit. Pelan pelan aku redah jugak.pakai baju hujan.Kereta banyak.Siap ada eksiden .

Elok sampai dekat bulatan Taman D.R, sebelum sampai pejabat, aku tak perasan pulak dah langgar side mirror satu kereta ni. Adui..BMW pulak tu. BMW wei.. bukan BLM.

Dah la hujan.. terpaksa la berhenti tepi jalan. Kalau nak repair pun gaji aku berapa je wei.. Turunlan seorang pakcik Melayu dari kereta.

Nasibla tak ada apa apa..ade secoet je calar.sikit je.Tadi pun mmg bawak tak laju.Mujur wei.Alhamdulillah sangat.Pakcik ni nampak baik, ada kopiah  lagi  kat kepala.Orang Islam. kolo kaya..alim pulak..aish..untung beno .

Aku pun tak dela nak kena bayar apa apa.Agaknya pakcik tu pun kesian kat aku ni..Bawak motor je kan.

Sampai pejabat lagi 1 minit dan pukul 8pg.mujur jugak sempat tumb print .

"Wida..masuk bilik saya jap"

Bos ni..apahal pulak pagi pagi dah panggil aku. Tudung , baju ni basah.Helmet pun dok menitik air hujan lagi..

(Bersambung)

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Arkib Blog

Hubungi Al-Fateh

Popular Posts